رئيس شوراي اسلامي شهريزد با بيان اين مطلب كه شوراها در پيروزي دكتر احمدي‌نژاد در انتخابات رياست جمهوري نقش موثري داشته‌ا ند و دراستمرار خدمت دولت وي نيزهماهنگ وهمگام مي‌باشند؛ گفت: براي واگذاري كار مردم به مردم هيچ تشكيلاتي اصلح‌تروشايسته‌ترازشورا نيست.

اسكندراصلاني درگفتگو با  (ايسنا)-  اظهارداشت: به دليل اينكه دكتر احمدي‌نژاد اولين رئيس جمهور برخاسته از تفكرشورايي است، انتظارشوراها نيزازايشان بيشتراست.

وي با بيان اينكه شوراي اسلامي شهريزد درراستاي هماهنگي با دولت آگاهانه و مصمم قدمهايي برداشته است،‌تصريح كرد: با تغييرمديريتها درسطح كلان كشور و استان و مديريتهاي مياني،‌ شوراي اسلامي يزد در ايجاد محيطي سالم و سازنده و صميمي موثر بوده است و در برقراري ارتباطاتي مطلوب و سازنده تلاش نموده است.

اصلاني خاطرنشان كرد: اين شورا در20 ارديبهشت ماه سال جاري اقدام به تشكيل مجمع روساي كميسيونهاي برنامه و بودجه و حقوقي شوراها با شركت روساي كميسيونها ي مربوطه مراكز استانهاي كشور و مسئولين نموده است.

وي افزود: تصميمات اتخاذ شده در اين مجمع از نظر برنامه‌ريزي كلان و ايجاد سيستم هماهنگ مالي و هدفمند كردن حركتهاي عمراني همچنان جاري و ساري است كه يكي از اقدامات اين مجمع تحقق معافيت از پرداخت عوارض سازمانهاي وابسته به شهرداري بوده است.

وي ادامه داد: در تاريخ 20 خرداد سال جاري نيزمجمع عمومي كلان شهرهاي شوراهاي اسلامي كشور با حضور رييس شوراي عالي استانها، ‌روساي شوراهاي مراكزاستانها دركشورو ميزباني يزد تشكيل شده است كه تشكيل اين مجمع در تدوين پيش نويس تجديد نظر در قانون شوراها و ايجاد هماهنگي‌هاي بين شورايي و معرفي استان يزد اثرگذار و مورد توجه و تاييد بوده‌است.

اصلاني خاطرنشان كرد: شركت درمجالس و محافل مردمي به مناسبتهاي مختلف، انجام مصاحبه‌هاي مطبوعاتي و راديو تلويزيوني، تشكيل نشست مردمي در تالار شهربه منظور شنيدن پيشنهادات و انتقادات مردم از ديگر فعاليت‌هاي يك سال اخير شوراي اسلامي شهر يزد بوده است.

وي ادامه داد: توسعه پارك كوهستان، افتتاح پارك جوان، پارك كسنويه، زورخانه كسنويه،‌ پارك شهرك رزمندگان و شروع احداث ساختمان كتابخانه‌هاي پارك بزرگ شهر و كاروانسراي حيدري و افتتاح پارك طوبي ويژه بانوان، تشكيل سازمان ورزش شهرداري و كمك به چند تيم و تجهيز چند سالن ورزشي ازجمله اقدامات فرهنگي، وزشي و رفاهي شوراي اسلامي شهر يزد مي‌باشد.

اصلاني بيان داشت: در نظر گرفتن 70 درصد بودجه سال جاري و سالهاي گذشته به پروژه هاي عمراني و اجراي طرح‌هايي چون انتقال كشتارگاه فعلي به كشتارگاه صنعتي جديد،‌ اجراي پل شهيد باهنر، ‌پل شهداي محراب، پل حجاب و تملك و اجراي 42 مورد بلوارو خيابان و ساختمان شهرداري منطقه 2، ايجاد تملك شهرك صنايع مزاحم شهري، آسفالت و روكش كوچه ها و معابرازديگراقدامات شورا و شهرداري مي‌باشد.

وي يادآورشد: با توجه به اينكه اعتلاي شوراهاي اسلامي يكي از دستاوردهاي مسلم و مقدس انقلاب اسلامي است ازرئيس جمهورانتظارتوجه بيشتربه استان بخصوص درآستانه تشريف فرمائي به استان را داريم زيرا يزد، بهترين ارزشهاي تاريخ، ‌معماري و بافت قديم و ارزشمند را در ايران و جهان را داراست و متاسفانه اين ميراث كه تكرارش در تاريخ ممكن نيست در حال تبديل شدن به مخروبه و متروكه است.

رئيس شوراي اسلامي شهريزد درپايان گفت: ما و شهرما به نسبت جمعيت و به شهادت اعداد و ارقام و آمار بيشترين اثر گذاري در دولتهاي گذشته و حال را داشته و از كمترين اعتبارات و كمكها برخوردار بوده ايم كه اميدواريم دكتر احمدي‌نژاد بذل توجه شايسته فرمايند.

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا